Simply Happy at Work

Martine Behrens - Coaching

Je ziet een groot cultuurverschil op kantoor ontstaan: de nieuwe generatie

is niet meer van plan om zich uit de naad te werken enkel voor het partnerschap. De bedrijfsjurist is een serieus alternatief voor inhoudelijk interessant werk met een betere werk-prive balans. Daarentegen hebben de oudere medewerkers en partners deze offers wel gebracht om te komen waar jullie als kantoor nu zijn. De vraag die steeds vaker speelt is, hoe lang deze traditionele carriere opbouw nog houdbaar is.  

Herken je dit?

 

De vooruitzichten en de huidige hiërarchische bedrijfscultuur sluiten niet meer aan bij de nieuwe, ambitieuze en ongeduldige generatie en daardoor is het veel moeilijker om de goede mensen aan kantoor te binden. De werkdruk groeit hierdoor, cliënten worden onrustig en ontevreden. Je voorziet zelfs een gevaar in het voortbestaan van je kantoor omdat je niet meer de juiste medewerkers krijgt voor de vacatures die er zijn.

Er zijn steeds meer stressklachten van medewerkers en je merkt dat de burnout cijfers niet omlaag gaan: wat kan je hier nu aan doen? Verhoogde werkdruk in combinatie met deze uitval van medewerkers heeft echt gevolg voor de continuïteit van kantoor. Het is steeds brandjes blussen en je bent op deze manier niet aan het opbouwen. Terwijl dat wel je doel is: een slagvaardig en modern kantoor voor de komende 10 jaar. 

Stel je eens voor?

 

Na een dag werken op kantoor heb je gedaan wat je je had voorgenomen en zelfs meer. Jij hebt ook tijd gehad om na te denken over een nieuwe strategie en daar ook al verkennende gesprekken over gevoerd. De onderlinge sfeer is echt plezierig, collegiaal en ontspannen. Je verheugt je op de grappen en gezelligheid tijdens de kantoorlunch. Iedereen is uiterst behulpzaam naar elkaar. Er zijn nauwelijks vacatures, op elke plek zit de juiste persoon.

 

Het evenwicht tussen werk en prive is heel helder. Iedere medewerker heeft dat naar eigen behoefte ingevuld, omdat er geen enkele levensfase dezelfde is. Daar is over en weer begrip voor en wederzijds respect. Je weet wat je van de ander kan verwachten. Hierdoor loopt de samenwerking onderling ook veel soepeler en dat uit zich ook in de declarabele uren.

Ervaren medewerkers lopen niet meer met het plan rond een overstap te maken dan wel voor zichzelf te beginnen. Jonge talenten weten jouw kantoor goed te vinden en willen hier de beroepsopleiding doen vanwege de prettige werksfeer in combinatie met de ambities die jullie uitstralen. Cliënten zijn ook tevreden met de ontspannen communicatie en hoogwaardige kwaliteit.  

Het verzuim en de werkstress zijn geen terugkerend onderwerp meer in het wekelijkse partneroverleg. In de maandelijkse cijfers zie je een dalend ziekteverzuim en de kosten zijn ook beduidend minder hoog. Het geld kan nu aan andere zaken worden besteed zoals opleidingen, legal tech en innovatie. 

Wil jij nu van je zorgen af en zeker weten dat jouw kantoor de toekomst vol vertrouwen tegemoet gaat? Vul dan het formulier in. Ik kom dan binnen 36 uur bij je terug. Ik kijk uit naar je reactie. 

Simply Happy Fans

"Martine is een fijne scherpe coach met humor, relativeringsvermogen en oog voor de mens. Ze is eerlijk in wat ze ziet gebeuren en kan daarin een mooie spiegel zijn! Verder vind ik haar zeer zorgvuldig en kun je op haar bouwen!"

Paula Dillema, eigenaar van Business & zo

Contact

Simply Happy at Work

 

Amsterdam

info@simplyhappyatwork.nl

Member of Global partnership van Happiness Business school 

Lees hier de privacyverklaring en de algemene voorwaarden

Voor vragen, E-book 'Geluk in de praktijk' of 'Succesvoller' of een kop koffie:

© 2018-2021 by KH 

info@mysite.com

123-456-7890

  • Black LinkedIn Icon
  • YouTube
  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Spotify Icon
  • Black SoundCloud Icon
  • iTunes